Усі новини

Яскраві вироби – темні наміри

Як тютюнова індустрія залучає молодь до нікотинової залежності, агресивно просуваючи стіки та електронні пристрої — розповідаємо у статті.

Україна знову стикається з тривожною тенденцією: рівень споживання тютюнових та нікотинових виробів стрімко зростає серед молоді. За даними дослідження, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології в рамках регулярного Омнібусу у лютому-березні, вже 45% молодих людей віком 18–29 років вживають тютюнові або нікотинові вироби. Для порівняння, у 2024 році таких було 33%. https://center-life.org/…/Zvit-Spozhyvannia…

Особливо тривожним є факт, що майже половина молодих курців споживають одразу кілька видів продукції: сигарети, тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕНи), електронні сигарети, кальяни.

Змінюється форма — мета незмінна

Коли загрози від вживання традиційних сигарет було беззаперечно доведено науковцями, попит на них почав знижуватися. У відповідь тютюнові компанії створили електронні сигарети та тютюнові вироби для нагрівання, а однією з останніх новинок стали нікотинові снюси (подушечки). Для дистанціювання з уже негативним ставленням до куріння, маркетологи почали активно підмінювати поняття: замість “тютюну” — “інновації” та “тютюновмісні продукти”, замість “токсичних продуктів” — “бездимні вироби”, замість “куріння” — “нагрівання”, замість “сигарет” — “стіки”, а замість “залежності” — “відповідальний вибір”.

Існують переконливі докази того, що тютюнові компанії цілеспрямовано просувають ТВЕНи саме серед молодіжної аудиторії. І це не випадковість, адже курці рідко доживають до старості — внаслідок раку, інсультів, хвороб серця та інших захворювань, спричинених вживанням тютюну. Тютюнові компанії добре це знають і щоб компенсувати втрати, їм потрібне “поповнення”, які замінять тих, хто передчасно помер. І чим раніше молода людина потрапляє в залежність, тим довше і більше вона буде платити — здоров’ям і грошима.

Для цього тютюнові компанії використовують цілеспрямовані та агресивні маркетингові стратегії, що приховують пастки залежності та хвороб за привабливими масками інновацій, смаку, стилю й оманливими обіцянки меншої шкоди.

 

Поділитися:
Знайти